·68 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Aralık 2020 05:22 Lenin gibi kendimi Altıncı Koğuş'ta hissettim lakin kitaptaki değil 21. yüzyılın altıncı koğuşunda! Adaletsizliğin, sınıflar arasındaki farkların, gelir eşitsizliğinin, asgari ücretle ailesini geçindirmeye çalışan baba ya da anne bir yana dursun milyonluk evlerinden döke saça yiyip, felsefi sözler paylaşan sözde kültürlülerin varlığı aklımı korkuyla sarıp sarmaladı. Günlük telaşenin içinde sosyal hayatına 1 saat ayıramayan, hafta sonları dahi saatlerce çalışmak zorunda olan gençler, yaşlılar aklıma geldikçe İvan Dimitriç gibi kafamı yastığa gömmek istedim. Düşündükçe kendimi Andrey Yefimiç gibi çıkmazda buluveriyorum. Aklıma gelen birçok haksızlığı, adaletsizliği ve iğrençliği yazmaya istek bulamıyorum. Eser dönemin Rus toplum yapısına bir eleştiri olarak lanse edilse de evrenselliğinden pek dem vurulmamış. Sanki az önce yazılmış gibi…