7/10
·104 syf.··
2020 7. kitabı
Kedileri çok seven biri olarak tabikii kitaba bayıldım. Bir kedinin başı çektiği, tüm hikâyenin onun etrafında döndüğü bir kitabı okumak çok güzeldi. Ayrıca Tanizaki’den okuduğum ilk kitap olduğunu da fark ettim. Bu kitap 1936’da yazılmış bu arada çok şaşırdım çünkü okurken o kadar eski bir zaman yaratmamıştım kafamda. Şimdi kedileri çok seven kimliğimden çıkıp kitaba bir eleştiride bulunacağım. Sonu aşırı yavandı. Gerçekten sonunu okuduktan sonra bir anlam veremedim. Çok farklı beklemiştim ve kitabın sonu verdiğim puanı tamamen etkiledi. Onun dışında çok rahat okunabilecek ve Japon edebiyatına adım atmak isteyenler için ideal bir kitap. Kitabın başında Fufuko adlı bir kadın kocasının eski karısından bir mektup alır. Mektupta kedileri Lili’i geri istediğini söyler. Çünkü ayrılırken evden bir şey almadan çıkmıştır ve istediği tek şey kedileri Lili. Fufuko bunu kocasına söylediğinde evde tam anlamıyla bir kargaşa çıkıyor. Kocası Şozo aldığı balığın neredeyse tamamını kedisine veren, sadece kedisi Lili için yaşayan bir adam. Hatta bazen kedisini herkesten üstün tutuyor, kedi ne isterse onu yapıyor. Fufuko başta mektubu ciddiye almasa da mektupta yazan “dikkatli ol kedi deyip geçersen o kedi senin yerine geçer” gibi cümleler aklını çeliyor ve böylece Lili’i kocasının eski karısı Şinako’a verirler. Bundan sonra Şinako ve Lili’nin beraber yaptığı her şeyi okurken onların yerine kendimi ve kedimi koydum. Gerçekten çok tatlılardı. Fufuko’nun da kedisini bu derece sevmesi, kimseyle paylaşmak istememesini çok iyi anladım. Olanlara anlam veremeyen ve tek istediği kendini yalayıp uyumak olan Lili ise yeni evine alışmaya çalışıyordur. Kitapta kendimi Fufuko’da gördüm durdum hep. Verin adamın kedisini geri diye bağırıp durdum. Sonuna kadar her şey çok güzeldi. Durağan bir şekilde ilerliyordu hikaye. Bazı yerlerde komik şeylerde oluyordu mesela Fufuko’nun evden çıkmasına izin yok. Yani karısı evden çıkmasına izin vermiyor çünkü Lili’i görmeye gideceğini biliyor. Bir çocuk gibi evden çıkmasına izin verilmemesi çok komikti. Kısacası kitap tamamen bir aşk üçgenini anlatıyor. Lili’de bu üç kişiyi birleştiren, birbirinden ayırmayan varlık. Çok güzeldi ama sonunu hiç beğenmedim. Yine de önereceğim çerezlik bir kitap. İyi okumalar.
Bir Kedi, Bir Adam, İki KadınCuniçiro Tanizaki · Jaguar Kitap · 20175bin okunma
·
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.