·141 syf.····Okunma: 20 Aralık 2020 15:13 Sabahattin Ali'nin harika öykü kitabı. Yazarın başka kitaplarını da okudum ve hiç yanılmadım yazdıklarının güzelliği hakkında. Sabahattin Ali toplumcu gerçekçi bir yazardır. Bundan dolayı yazdığı dönemin toplumsal yapısını, zihniyetini, hayatın ne şekilde ilerleyip gitmekte olduğunu vs. pek çok unsuru aktarır. Ayrıca Sabahattin Ali'nin dili sade ve akıcıdır. Dili çok güzel kullandığından okurken sıkmaz.
Öykülerinde pek çok defa kendinizle, ailenizle, arkadaşınızla, kısaca tanıdığınız bildiğinizi insanlarla karşılaşırsınız. O zamandan bu zamana değişmeyen karakterler, olaylar ve düşünceler vardır. Okurken sık sık "Hâlâ bu gibi durumlar aşılmaya çalışılıyor, ne zaman bir şeyler değişir?" diyorsunuz. Bazı hikayelerini okurken hikayelerin biten sonlarına şaşırıp bazılarının gidişatının ne olacağını az çok tahmin ediyorsunuz. Öykülerdeki üzülecek ve düşündürücü kısımlardan dolayı buruk ama büyük bir keyifle okuyacaksınız.