·223 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Aralık 2020 13:46 Merhabalar
Mustafa Kemal Atatürk’ün tavsiye ettiği ve okul müfredatına alınmasını istediği kıymetli bir eser.
Öyle bir ülke düşünün ki ; Eğitim, sağlık,ekonomi vs. her alanda çağın gerisinde kalmış.
İşte çaresizliklerle boğuşan ülkenin adı Finlandiya.
Ne kadar çaresizliklerle boğuşmuş olsalarda en büyük değişime de kucak açan yine Finlandiya olmuştur.
• Bir ülke küllerinden nasıl doğabileceğini,
•Gelişmişlik düzeyini sıfır noktasından alıp zirveye nasıl taşınabileceğini,
•Bireysel menfaatten uzaklaşıp, toplum yararını gözettiğimizde neler olabileceğini...
Bize en iyi anlatan bu eser: Beyaz Zambaklar Ülkesinde’dir.
️Bizlere bataklıklar ülkesinden bir orman yaratmanın sürecini gözler önüne seren bu kitapta; Fin halkının inanmışlığıyla, fedakarlıklarıyla ve çabalarıyla ülkesini geliştirmesine şahit oluyoruz.
•Fin halkı bireysel menfaatinden uzaklaşıp, toplumu nasıl yeşertebiliriz gözüyle yola çıkmasalardı, yeterince empati kurmasalardı, eğitime inanmasalardı ...
Sizce gelişmiş ülkeleri en zirvesine yerleşirler miydi ?
️Şunu bilmeliyiz ki,
~Şartlar ne kadar kötü olursa olsun eğitimin aşamayacağı bir engel yoktur.Bireyler milletinin yararını düşünüp yola çıkarlarsa; emin olun ki, bu yolda güçlenerek devam ederler. Bu yolun sonu ise ZAFERdir.
Bizler yeterince inanırsak, Her şeyle başa çıkabiliriz ve bataklıklarımızı ormana dönüştürebiliriz.
Herkesin hayatta bir kez bile olsa okuması gerekli bir eserdir.
Şimdiden sizlere keyifli okumalar....