·432 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Aralık 2020 11:54 Bugüne dek okuduğum sayısız eser içinde en iyilerinden, kuşkusuz böyle düşünüyorum!
Josef Breuer, Friedrich Nietzsche, Lou Salome, Sigmund Freud; hepsi gerçek! Taş kadar katı, hakikat arayıcısı Nietzsche’nin hayatına ve belki de düşüncelerine temel olan çarpıcı aşkı! Tüm bu gerçek karakterlerin toplandığı eserde ise olayların kişilerle kurduğu bağıntılar kurgu elbette. Fakat son kısımda yazar öyle iyi açıklama yapmış ki, kafanızdaki soruları profesyonelce tek tek cevaplamış oluyor. Hatta açıklama sonunda aslında çok da kurguya dayalı değil diye düşünüyorsunuz. Gerçekliğin tadı azımsanmayacak düzeyde ve bu beni büyüleyen başlıca şey.
Breuer ve Nietzsche’nin muazzam diyalogları adeta eğitiyor insanı. Havada uçuşan aforizmalar yükseltiyor düşünceleri.
Hele bir de yazarın dilinin akıcılığı alıp götürüyor keyifle. Her kelimenin somutlaşıp bir film sahnesine evrildiği o anlatım! Söylenecek çok az şey var... Nietzsche bıyıklarını tarayıp öldürüyor içinde bir şeyleri, Breuer tüm çıplaklığıyla zihninde geziye çıkarıyor ve Lou Salome ise cazibesi ve etkileyici zekasıyla imrendiriyor herkesi kendine...
Su götürmez gerçek ki, kitaptaki isimlere paralel olarak birtakım terimler de yer alıyor. Hiç zorlanmadım! Ama birkaç okuyucu sırf bu yüzden kitabı yarım bırakmış, büyük hata.
Son olarak Nietzsche’ye ve savunduklarına karşı yargılı yaklaşanlar da bu eserden sonra bakışlarının değişeceğine emin olsunlar. Ben kendisine hep ilgi duymuştum, teşekkürler Friedrich...