·148 syf.··Beğendi
···Okunma: 09 Eylül 2016 11:55 Hermann Hesse'nin okuduğum ikinci romanı olmasının yanı sıra bana göre dolu içeriğiyle aldığı övgüleri sonuna kadar hak eden bir kitap... Kitapta Budizm felsefesi üzerine yüzeysel bir anlatım söz konusu olsa da asıl anlatmak isten şeyin bana göre; insanın kendini arayışı ve bu arayış içerisinde yaşadığı gelgitlerin insan ruhuna verdiği yaraların gözler önüne serilmesidir. Kitabın son derece sade ve naif bir dilinin olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Bunda Budizm'in mistikliğinin de payı yadsınamaz bir gerçek... Kitapta farklı kültürlere ait bilgilere ulaşıyorsunuz. Bir dinin öğretilerini anlatıyor. Bunun dışında size kendi nefsinizi ve benliğinizi sorgulatırken aydınlanmanın yol gösterici olarak nitelendirdikleriyle değil, bizzat kişinin kendi yolunu yine kendi çıkarımlarıyla bulmaya çalışma gerektiğini öğütlemektedir . Sonuç olarak,Hermann Hesse'yle tanışmayanlar için iyi bir seçim