·50 syf.····Okunma: 02 Ocak 2021 20:21 Sadece 50 sayfalık bir öykü yazmamış Zweig. Yaşamının 50 yılını sığdırmış kitabına. Sevgiyi, yalnızlığı, çaresizliği, korkuyu, mecburiyeti... Çok kitabını okudum; her kitabında belirli temaların, duyguların çok güzel analizini yapar; yüreğinize dokunur. Aynı zamanda da kendinden fazlaca şey katar yazdıklarına. Zweig' in savaş psikolojisini aynı Satranç kitabındaki gibi çok net hissettiriyor satırlarında. Mecburiyet ve insaniyet arasında sıkışıp kalmışlık anca bu kadar güzel anlatılabilirdi zaten. İradenin nasıl kontrol altına alındığı, özgürlüğün nasıl kelepçelendiği, benliğin nasıl yavaşça kaybedilmeye başlandığı üzerine müthiş bir öyküydü.