·272 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Ocak 2021 01:10 Eser gayet güzel Rönesans ve reform etkinliklerinin altın çağında yazılmış. Kilisenin içinde yaşayan Erasmus kiliseyi eleştiriyor. Ama birebir değil. Delilik elbisesi altında tabii ki. Kilise suçlu, Olimposdaki tanrılar suçlu kabahatli hatta deli, kadınlar zirdeli, filozoflar çubuksuz deli. Herkes deli. Martin luther king i sevmiyor neden çünkü o halktan biri. Halk cahildir. Delilik cehaleti sevmez. Üst seviye bir durumdur. Mektup, Thomas Morus a yazilmis olan gayet güzel bir mektuptu. Neden 6 puan diyeceksiniz. Bir öğretisi yok. Akılla ilgili bir anlatısı yok. Kitapta yazar elit sınıflara seslenmiş halktan o kadar uzak ki. Sefalet içindeki insanlar deliliğin alâsını yaşıyor. Bir nevi diyor ki elestirdigim insanlar aslında akıllılar gibisinden. Bilemiyorum aklıma o kadar çok insan geldi ki üniversite yüksek lisans zamanlarımda ki o salak öğretim görevlileri falan. Bir yer de haklı buldum diyor ki bazi şeylerin azcigi olmaz. Ya hep ya hiç olmalı. Bir de diyor ki genç yaşta bilgelikle tanisanlarin yüzlerindeki gülme gider. Bilgelik yüktür. Çocukluk ve yaşlılık delilikle eş değer en tatlı zamanlardır. Bu kelimeler hoş
Okunmalı mi belki Sokrates ne diyor, cevabı kendiniz bulun
Başkalarının bayat cevapları ya da laflariyla konuşmayın.