#okudumbitti
#NabizadeNazım
#Karabibik
#30sayfa
Selam canlar. 30 sayfalık minimini bir Türk klasiği Karabibik. Ama ben kitabı çok sevemedim. Hani kapaktaki resimdeki adamın bakışı var ya. İşte yakınlaştırıp bakın şuan kitaba aynen öyle bakıyorum.
Dün bir arkadaşıma upradım kitap almıştım ona vereyim diye. Oda bu kitabı okuyordu. Bende elimdeki bitince başlayacağım nasıl dedim. Fena yordu beni dedi. Sebep olarak kitapta yöresel dilin çok fazla kullanıldığı ve bununda o yörenin şivesini bilmeyenler için zorlayıcı olmasını gösterdi. Ben şiveli kitapları okumayı severim ya dedim ama yok. Bu kitabı sevemedim. Kitabın arkasına bir sözlük eklenmiş ve bilmediğiniz kelimelerde dönüp ona bakıp cümleyi anlamlandırmaya çalışmak cidden yorucuydu. Dip not olarak yazılsa bana o kadar zorlayıcı gelmeyecekti. Hani diyebilirsiniz ki zaten 30 sayfa bişey nolcak ki. Ama öyle değil işte. Hikayede zaten çok sarmayınca haliyle bu daha çok göze batıyor. Neyse efenim. 2021 yılının sevemediğüm ilk kitabı olarak kayıtlara geçsin. Yazar için üzüldüm gerçi. 30 yaşında hayata gözlerini yummuş. Bu anlamda da belki tam kalemini geliştirmeden vefat etmiş olabilir. Kimbilir. Neyse ben gidip bi Aziz nesin kitabı okuyayım. Ancak o iyi gelir bana bu hüsranın üzerine