Ne kadar güzel bir kitaptı.Bayıldım.Yazar içine bile sığdıramadığı kocaman duygularını, düşüncelerini, herşeyi bir kaç cümleye sığdırabilmiş, kısa olmasına rağmen çok uzun. Bu küçük kitapta; iğrenç bir savaşı, savaşın yıkımını, savaşın insanların ruhları ile bedenlerini de bulundukları şehirle beraber nasıl yokettiğini, ırkçılığı, kapitalist düzenin zulmünü, tükenilmişligi, ezilmişligi ,çaresizligi pek tabiki parasızlığı anlatmış.
Yani bize Hotel Savoy' u anlatmış.En kuytu, en gizli, en lüks, en rezil odalarında, köşelerinde gezdirerek her katı ve de her şeyi göstermiş. Dante' nin cehennemi gibi.