·112 syf.····Okunma: 05 Ocak 2021 23:01 · selam, camus'nun yabancı kitabına karşı genel bi önyargım vardı liseden beri. böyle beni boğacakmış gibi hissettiren kitaplardan biri olduğunu düşünmüştüm ve okumayı ertelemiştim. geçende derste varoluşçuluk üzerine konuşurken hocamız tarafından da dile getirilince alıp okuyayım artık dedim. kitap yüz on sayfacık isteseniz bir günde bile biter dili de çok sade çünkü akıp gidiyor. ama dili gerçekten o kadar sade ki duygu kısmında çok zayıf kalınmış bence. evet adam hissiz ve soğuk birisi orası tamam ama insanlara karşı olan tavrına bi şey dememekle beraber kendi içindeki konuşmalarında bile umursamaz bir tavrının olması bence his geçirme bakımından zayıflatmıştı kitabı. karakterin hissizliği varoluşçuluk açısından ve onun felsefesi açısından evet uyumluydu ve o hiçliği bize geçiriyordu bu açıdan bi sıkıntı yok bence de. ama ben nobel edebiyat ödülü almış bir kitaptan biraz daha yoğun bi his beklerdim, belki de ben o hissi alamadım bilemiyorum. kısacası kitabı beğendim ama beklentimin altında kaldı. iyi okumalar.