Yaşamak güzel şey be kardeşim!
Puan vermedi·169 syf.··
2021 4. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2021 09:45
Yaşamak güzel şey be kardeşim... Başlık, bu düşünceye sahip olan karakterlerin yaşadıklarıyla bir tezatlık oluşturuyor gibi. Kitabın içinde Rusya'nın soğuğu, karı; Anadolu'nun yaşantısıyla iç içe geçmiş bir üslüpla anlatılıyor. Sahne sahne, iç içe; bir an Rusya'da, bir an İnebolu'da, bir an İzmir'de... Yaşamanın güzel olduğunu düşünmek, bunca var olmak; fikirle, düşünceyle, hayalle... Her halde bir inançla mümkün oluyor. Bir şeye inanmakla, her hangi bir şeye. Bir fikre, bir gruba, bir dine, veya ölüme. Yaşamak, sanırım, cisimleşiyor insanların gözünde o durumda. Ve bir açıdan da korkmuyorlar ölümden, veya inanç ölümden çok fazla yer kaplıyor varoluşlarında, bilemiyorum bunlar hep varsayım. Ahmet, İsmail, Kerim, Anuşka, Neriman... İsimleri farklı, hikayeleri aynı, daha nicesi vardır dünyanın her bir köşesinde. Bazen kıyametler kopuyor, haykırışlar duyuluyor, sonra dünya eski haline dönüyor, dönüp duruyor, birileri öldü, biz yaşıyoruz, biz de öleceğiz, başkaları yaşayacak, onlar da ölecek... Yaşamak güzel şey mi be kardeşim? Yaşamak güzel şey be kardeşim. Bazen öyle, bazen böyle.
1000Kitap
Yaşamak Güzel Şey Be KardeşimNazım Hikmet Ran · Yapı Kredi Yayınları · 20224,001 okunma
··
9 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.