Atanamadığı için inşaat işçisi olan Fedai öğretmen, elektrik akımına kapılarak can verdi bugün. Bazı ölümler vardır ki "Huzur içinde uyusun." gibi klişe taziye cümleleri kurarken utanır insan çünkü huzurlu yaşayamayanın, huzurlu uyuyamayacağını da bilir. Yıllardır; 'istihdam-kontenjan-atama' üçgeni dengesi kurulamadı bu ülkede. Mevcut üniversitelere istihdam alanı yaratmaya çalışmak yerine anadolunun en ücra ve taşra kentlerine üniversite açılıp bir de bununla övünüldü. Eskiden bir takım terör örgütleri tarafından şehit edilirdi öğretmenlerimiz. Şimdi ise yaratılan boktan düzenin şehidi oluyorlar intihara itilerek. Hayalleriyle birlikte gömülen Ferdi öğretmene, onu atamayanları alkışlayan eller attı avuç avuç toprağı üstüne. Kirlendi elleriniz ve yıkamakla geçecek gibi değil.
'Daha adil bir dünya mümkün' , öyle mi?
"Ne günlere kaldık ey Gâzi Hünkâr,
Katır mühürdâr oldu, eşek defterdâr."