odamda bi tane gregor samsa çıktığı için uyuyamıyorum
İyi geceler..Yarın hangi fincan da kahve içeceksiniz
Az önce 365 tane kahve fincanı olan bir kadının videosuna denk geldim. Sabahları 'Bugün hangi fincandan içsem?' diye yaşadığı o varoluşsal sancıyı, Gregor Samsa bile dönüşüm geçirirken yaşamamıştır. Neyse ki kütüphanemdeki okunmayı bekleyen kitaplar listemle yarışamaz, orada durum 365'i çoktan geçti.🤭
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
her dakika başı fenerle odayı kontrol ediyom böcek var mı diye yani o kadar büyüktü ki yanlışlıkla gregor samsayı öldürmüş olabilirim
Mutfakta yeni bir gregor samsa gördük ve gözden kayboldu...
Şu an Oblomov okuyorum. Bir yer çok dikkatimi çekti. Oblomov, dışarı ile bağlantısı azaldığından her şeyden ürken birine dönüşüyor. Yani aslında ürktüğü şeyler hareket etmek, hayata karışmak, adam görmek gibi şeyler. Hareketsizlik, evden çıkmama kısacası o Oblomovluk onun güvenli alanı olmuş. Hepimiz öyle değil miyiz aslında? Hayata karışmak en zorlandığımız ama hayattan kaçmak en başardığımız iş. Oblomov’un hayatı oblomov olduğu için değil duygu hissetmeyecek kadar hayattan koptuğu için deyim yerindeyse Gregor Samsa’ya evrilmiş.
1000Kitap
Gregor kanka bir gün bunaltıcı düşlerden uyandığında kendini bir hamam böceği olarak duyumsar