Gerçekten de insanlığın mutluluğu için mi çalışmış olacaklardı? .. Afrika'daki
ilkel topluluklar sonunda medenileştiklerinde daha mı mutlu olacaklardı? .. Hem medeniyetin Avrupa'dan çok orada olmadığından emin miydik?
Engeller, diyerek ciddiyetle sözlerine başladı Fergusson, aşılmak içindir; tehlikelere gelince, kim onlardan kaçmakla övünebilir ki? Hayatta her şey tehlikedir; masanın başına oturmak ya da başına şapkayı geçirmek de pek tehlikeli olabilir. Üstelik olacak şeyleri olmuş gibi düşünmeli ve şimdiyi gelecekte görmeliyiz; çünkü gelecek, biraz daha uzak bir "şimdi" den başka bir şey değildir.