Ama bilinmelidir ki narsistlerin büyük çoğunluğu, azılı bir düşman değil; mesafe alınması, sınır konulması,
yönetilmesi gereken hırçın, öfkeli, dürtüsel, tatminsiz, küskün, bağımlı ve immatür (gelişmemiş) bireylerdir. Gerçek anlamda soğukkanlı, güç ve kâr odaklı, hedefine kilitlenmiş ve başkalarına karşı kayıtsız olan yırtıcı bireyler genellikle narsistler değil psikopatlardır. Ya da baskın psikopatik unsurlar
taşıyan karma kişilik örüntüsüne sahip bireylerdir.
Narsisizm olgusu yüzeysel ya da yanlış bilgi arttıkça ve düşmanca pozisyon aldıkça daha da bulanıklaşıp karmaşıklaşıyor. Ötekileştirmenin en zararlı yanı, ötekileştirdiğin kişide gördüklerinin sendeki karşılığına, iz düşümüne kör kalmaktır.