Gül yalçın

Gül yalçın
@gullyalcin
Okumadiginda vicdan azabı çekebilecek kadar kitap sevdalısı... Kitap yorumlarım için instagramdan takip edebilirsiniz
Ev hanimi
Ünv. mezunu
manisa
17 Haziran 1981
510 okur puanı
Mart 2015 tarihinde katıldı

Gül yalçın

, bir kitap okudu
Puan vermedi·320 syf.·
2021 19. kitabı
Javier Castillo
7.7/10 · 109 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·224 syf.··
2021 16. kitabı
Herkese güneş kadar yakıcı bir hikayeyle daha selamlar.. Dolunay Kadınları,kalpleri dolunay gibi kocaman  olsa da ardında gizlenmeyi bilen,gece gündüz sır kadınlar,sır hayatlar.. Umman..uçsuz bucaksız çöl ortasında var olma çabasıyla dünü bugünü yazıya dökülmüş,kum fırtınaları gibi nice hayatı ezip geçmiş ya da çöl sıcağıyla yakıp kavurmuş mistik şehir..   Ummanın dünü,bugünü,kadını,kadına bakışları,erkeği,evlilikle şekillenen hayatları,edebiyatıyla ve çöle doğan çocukların hayatlarının çöle dönmeme hikayesi Dolunay Kadınları'nda ele  ince ince işlenen kına desenleri gibi incelikle,kırgınlıklarıyla anlatılmış..   Kitap bir ailenin üç kızı olan Meyye,Esma ve Havle'nin seçimleriyle başlayıp onların dünü bugünüyle, her bireyin ağzından ayrı ayrı can buluyor ama siz yine de kadınlara ve kızlara üzülmekten kendinizi alamıyorsunuz..ha bi de Abdullah var tabii,kalbinizi en çok o yaralıyor..çok sevdiği kadınla evlense de sevilmediği için hayatı hep bir sevgi arayışında geçiyor ve bugüne yaşadıklarını onun ağzından dinlerken merhametiniz on kaplan gücüne çıkıyor..   Meyve,Esma ve Havle'nin hikayelerini okurken kendinize sorduğunuz soruların ve en çokta "coğrafya kaderdir" sözünün altında ezilebiliyorsunuz..herkese keyifli okumalar..kitapla kalın..
Dolunay KadınlarıJokha Alharthi · Timaş Yayınları · 2021463 okunma
Puan vermedi·408 syf.··
2021 17. kitabı
Kalbimi bıraktım puslu ve karanlık bir orman kıyısında..   Herkese yeni bir dünya,başka bir hayat,yeni bir yorumla  selamlar..   Her devrin ezileni,hor görüleni,engellenenidir kadın..çünkü günah kadınla başlar(tabii yersen).. bedeni mal,kalbi sadece organdır çünkü duygular ve istekler sadece erkekler içindir..   16 yaşına gelen kızları uzak bir ormanın içinde kapana kıstırdıkları,sözüm ona "sihirlerini" bulmak ve ondan arınıp daha iyi bir eş olmak için kampa sürgün edilen,burda göz göre göre delirtilen bazen de "içindeki sihre kapılıp " kampı terkeden ve geriye eksik uzuvlarla dönüp asla eskisi gibi olamayan kızların ; doğurganlığı biten kadınların bi şekilde şeytan ilan edilerek kasaba dışına sürülüp dışlanmasının hikayesidir Erdem Yılı..   Gözü kara,on erkek gücündeki esas kızımız,benin güzel kızım Tierney asla kasaba kızlarından biri değildir,dünyaya başka bakar,başka görür ve başka hisseder,sırf bu yüzden de kızların sergilenip erkeklerin kurbanlık koyun seçer gibi kendilerine "eş(!)" seçtikleri duvak gününde duvak sahibi olamayacağından emindir ama tabii evdeki hesap çarşıya uymadığı gibi bir baş kaldırınında fitili ateşlenmiş olur..   Okumaya başladığınız anda erkek hegemonyasını ve ataerkil düzeni hissediyorsunuz ve kasaba da kim var kim yok hepsinden nefret ederek,kelimeleri uzata uzata"Allah belanı versiiiiiinnn" deyip, arkasına bilumum küfürleri sıralayarak üzüm üzüm üzülüp ne olacak acaba merakına yenik düşüyorsunuz..   Okurken sanki kadın cinayetlerinin,cehaletin,erkek baskısının,kadının ikinci sınıf vatandaşlığını bir filmi seyreder gibi seyretmek can acıtabiliyor ama genel olarak distopya sevmeyen ben bile bu kitabı sevdim..hani derler ya,bir kadını eğitirsen o da bir nesil eğitir diye,tam da bu kitap için söylenmiş söz olabilir çünkü bütün dinlerin bir
Erdem YılıKim Liggett · Yabancı Yayınları · 20221,711 okunma