Nasîb yok mu bana ba’demâ hitâbından?
Ses almayım mı daha nağme-yî rübâbından?
Tavahhuş eyliyorum hâl-i ihticâbından..
Sen anla, ben edemem hissimi beyân güzelim.
Bu infiâle be-câ, nâ-be-câ nihâyet ver
Yine şikâyete, şükre, niyâza ruhsat ver!
İade eyleyeyim neş’emi cesâret ver
Nazardan eyleme didârını nihân güzelim!