Bu konuda kendimden çok eminim, bana zarar verecek kişi Meletos ya da Anytos değildir, ama pek çok iyi insanın sonunu getirmiş ve pek çoğunun da sonunu getirecek olan şey dünyanın hasedi ve çirkinliğidir.
"İşin aslı ikimizin de güzel ve iyi şeyler hakkında bilge olmadığımız kesin. Buna rağmen ben ondan daha bilgeyim, çünkü o hiçbir konuda bilge olmadığı halde kendisini bilge sanıyor, ben ise hiçbir konuda bilge olmadığım halde bilge olduğumu düşünmüyorum. Bu konuda ben ona karşı daha öndeyim."
Küçük bir oda düşünün, güneşin sımsıcak ısıttığı, özellikle öğle güneşinin ateşler saçtığı... Küçük bir oda, içinde sadece masa, sandalye ve yatağın olduğu... Masanın üzerinde sadece bir saat ve bir tabanca... Masanın önünde bir insan, saatin saniye koluna bakmak dışında başka bir şey yapmayan bir insan... Yemek yemeyen, içki ve sigara içmeyen, heyecansız bir adam... Bu adam... İyi dinleyin: üç saat boyunca önündeki beyaz sayfadan ve kadranın tik taklarıyla dönen küçük koldan gözünü ayırmadı... O günü böyle geçirdim, sadece bekledim, bekledim, bekledim... Bir amok koşucusu gibi bekledim; anlamsız, hayvani içgüdülerle, bu öfkeli ve delice inatla kuşanmış bir Amok koşusu gibi...