Suçlayıcı ve ezici , baskı kurmak, kendine acımak , şikayet etmek merkezlerin negatiften çalışmasına neden oluyor. Bunlar enerji düşürür , çalışmayı kirletir. Kişi kendini yanlış yerden güçlendirir. Doğru yön ,kendine karşı ; sert değil , suçlayıcı değil.dürüst ve sade , bende bu var ve görüldü . Denge ; kendini ne yücelt ne de ez . Acıdan negatiften ince haz almak negatiften beslenmek .