Erdemde ne aradığımı soruyorsun, söyleyeyim: Erdemin kendisini!
Çünkü ondan daha iyi bir şey yok, onun ödülü kendisi. Bu yeterince ilginç bir karşılık değil mi?
Bir kere erdemin hoşlanma üreteceği kesin olsa bile bizim erdemi aramamızın nedeni bu değildir. Çünkü onun sağladığı bu değil, bundan daha fazla bir şeydir.
Tıpkı buğday yetiştirmek için sürülen bir tarlada yer yer çiçekler açsa da girişilen bunda işin bu küçük bitkicikleri amaçlamaması gibi.
Onlar göze hoş gelse de tarlayı ekenin amacı başkadır, bu çiçekler rastlantının bir ödülü olarak gelir.
Hoşnutluk da böyledir; o, erdemin karşılığı ya da nedeni değil yan ürünüdür.