Astrolojinin en yanlış kullanımı; sonuçlarını kaldıramayacağımız için ve sorumluluğu başımızdan atmak amacıyla seçimimizi hazdan yana yapip acıdan kaçınmak için kullanılmasıdır.
Aristoteles'in dediği gibi geçmiş ve geleceği bağlayan onlarla sınırdaş olan şimdiki andır. Anlar sürekli değişerek oradaki irademizi gözler önüne serer. Gözünü geleceğe dönmüş;
"an"dakini fark etmeyen birinin astrolojiyi doğru kullanması imkansizdir. "Yaşadığım süreç neye hizmet ediyor? Kimim ve hangi davranışlarımın sonucunda bunlar başıma geliyor? Peki böyle davranmam gelecekteki nelere neden olabilir?" sorularını sormayan kişi, astrologun kehânetlerini bir bir not etse de bu kişinin endişe ve kaygılarını beslemekten başka bir işe yaramaz.