Hamza

Yalnızlığın Dizeleri
10/10
·64 syf.·
2026 6. kitabı
İlk incelemem olması itibariyle eksik ifadelerimi mazur görmenizi isterim. Merhum yazarın şahsını zaman zaman önüme çıkan şiirlerinden, video kesitlerinden bilmekteydim ve kendisine bir sempatim vardı. Bunun üzerine ilk okuduğum eseri bu kitap oldu. Kitap ağırlıklı olarak yalnızlık; yanı sıra sevda, Türklük ve İslam başlıkları minvalinde şiirler içermekteydi. Şairin kullandığı dil günümüz türkçesiyle anlaşılır yalınlıkta fakat bir hayli de o sadeliğin içine derinlik sığdırmış bir yapıya sahipti. Ben şiirlerini sevdim çünkü fikri anlamda olsun duygusal anlamda olsun şahsıyla yakın buldum kendimi. İnsan yaşadığı duyguları dizelerde bulunca ve bu dizeler bir yaşanmışlık, sahicilik barındırınca hem şiirle tesirli bir bağ kuruyorsunuz hem de yazara karşı samimiyetiniz, sevginiz artıyor. Özellikle beni en çok inceleme yazmaya iten, yalnızlığın bu denli yalın fakat bir o kadar da derin biçimde ifade edilişi oldu. Yalnızlık dizelerinde kendimi buldum her seferinde. Kuru kalabalıkların içinde hepimizin evine uğrayan o yalnızlık, bir silüete bürünmüş de dizelerce bize aktarılmış gibiydi. Bunun yanı sıra Türklük ve İslamiyet hassasiyeti olan, bir yürek davası güden insanları seviyorum. Gerek Kafkas Türklerine gerek Kerkük’e gerekse Doğu’daki yürekli kardeşlere ayrı gayrı olmaksızın düsturlu bir şekilde dizeler yazmış. Şairi bu açıdan da çok sevdim. Özetle kitaptaki şiirler güzeldi, okunmaya değerdi. Okumayı düşünen arkadaşlara tavsiye ediyorum, okuma düşüncesi henüz oluşmamış arkadaşlar da düşünmeden okusun, değeceğinden emin olabilirsiniz. Merhum yazar en sevdiğim şairler sıralamasında en üstlerde yerini aldı, kendisini rahmetle anıyorum.
YalnızlıkYavuz Bülent Bâkiler · Polat Ofset · 1991189 okunma