Aşırı akıcı anlatımı olan bir eser ama olumsuz olarak ne varsa hepsi var.Okurken irkiliyorsunuz.Anlatılanları sindirmek zor.Lucas ve Claus anneleri tarafından anneannelerine teslim edilen ikizler.Bu çocuklar sıradışı.Kalpsiz anneannelerinin yanında sevgisiz büyürken hayatlarına ayak uydurmaya çalışıyorlar.Anne babaları yok,oyun yok,okul yok savaşın içinde yoksulluk ve açlıkla yaşam kurmaya çalışıyorlar.Kendilerini buldukları yöntemlerle eğitiyorlar.İkizlerden biri sınırı geçip gidiyor ve hayatları değişiyor.Birbirlerinin yanında olmadığı zamanlarda birbirlerini hissediyorlar.Birbirleriyle konuşup birbirlerini yanıtlıyorlar.ikisi de birbirlerinin yanında olmak istiyor.Klaus şiirlerini Lucas adıyla yazıyor.Lucas Klaus adıyla sınırı geçiyor.Kalanmı şanslı?giden mi şanslı?Gerçeklerin içinde yalanlar,yalanların içinde gerçekler.Yoksa ikizler yok mu?Şok oluyorsunuz işin içinden çıkmak zor.Beyniniz kısa devre yapıyor.Muazzam bir kurgu,olağanüstü bir metin.Kusursuz.