Alım satım yaptığımızı düşünelim. Neden alım yaparız? Bir varlığın fiyatının yükseleceğini düşündüğümüz için. Neden satış yaparız? Bir varlığın fiyatının düşeceğini düşündüğümüz için. Fakat bu alım ya da satımı yapmamız için karşı tarafta bizim düşündüğümüzün tam tersini düşünen birileri olmalıdır. Her iki taraf da aynı anda haklı olamayacağına göre bu "sıfır toplamlı oyun"da bir tarafın mutlaka kaybetmesi bir tarafın da mutlaka kazanması gerekir.