İnsan dediğin…İnsan çalar saat değildir, erteleyip duramazsın. Bugün aramazsan, yarın bulamazsın. Dinlemezsen, öğrenemezsin. Kaç şehir, kaç ülke gezersen, dünya bildiğin o kadardır. Okuduğun kitap sayısı kadar kelime konuşursun. Kaç insana karşılıksız yardım edersen, o kadar karşılıksız yardım görürsün. Sürekli konuşursan, duyamazsın. Küçük insanların hikâyelerine değer vermezsen büyük adam olamazsın...
"Bu hayatta büyük konuşmayacaksın.
Mesela 'Ben asla...' diye başlayan cümleler kurmayacaksın. Başkasının başına gelen her şey benim de başıma gelebilir diyeceksin. Ve hiç kimseyi yaşadıkları için kınamayacaksın."
Derler ki; "Sözlerin imtihanın, güldüklerin gözyaşın olabilir."