Nietzsche' nin "aktif unutma" tezi üzerinde çalışıyordum. Ona göre hayvanlarla insanlar arsında temel bir tarihsellik farkı vardı. Hayvanların tarihselliği yoktu; dün ve bugün arasında bir fark hissetmezlerdi. Bu tarihsel bilinç insana özgüydü ve hayvanları kıskanmamız için bir sebepti. İnsanın geçmişini araştırması acı veren bir deneyimdi. MUTLU OLABİLMENİN TEK ŞARTI "UNUTMAYI" BAŞARABİLMEKTİ...