Konuşmanın ortası; az sözle maksadını gizlemeyen, çok sözle muhâtabını usandırmayandır. Hızır (a.s.), Hz. Musa'ya (a.s.) bu konuda, 'Ey Mûsâ, dinleyen söyleyenden daima fazla usanır ve yorulur. Konuştuğunda muhâtabına bıkkınlık verecek kadar sözü uzatma. Hem şurasını da iyi bil ki; kalbin bir kap gibidir. Onun içine koyacağın şeyleri düşün de koy.' Der.
Sayfa 43 - Muarrib
"Eğer siz şükrederseniz, mutlaka verdiğim nimetleri arttırırım." (İbrâhim Suresi, 7)
Reklam
İbrahim Suresi, 3
"Yazıklar olsun onlara ki, âhirete inanmalarına rağmen, bile bile dünyayı âhirete tercih ederler."
Alak Suresi
3Yani: Muhammed'e söylüyorum sen anla ey gerçeği arayan insanoğlu! Yaratan rabbinin adıyla oku, hayatı insanı,yaşamı,ölümü, geçmişi geleceği iyiyi kötüyü doğruyu yanlışı güzeli çirkini, evreni, doğayı oku bütün bunların mana ve değerini insanlara gösterir Allah'tan aldığın vahyi şehre taşı ve yeni bir hareket başlat. Çağının karanlıklarını buradan aldığın güçle aydınlat. Her türlü zulme ve haksızlığa bununla meydan oku! insan hayatının bütün yönlerine yeni bir bakış açısı ve perspektif getir. vicdana ve merhamete hitap ederek insanlığın sağ göğsünü harekete geçirerek yarım kalmış sözleri tamamla.İbrahim'in Musa'nın İsa'nın okumalarını sürdür. Bu okumayı Allah bilincinle onu içselleştirmiş olarak yap. Olaylara ve eşyaya onun şuuru ile bak o okumayı yaratan rabbinin adıyla onunla beraber olarak onunla tarihi meydanında yürüyerek yap. Böylece bakış açılarını yaklaşım bicimlerini değiştir. insana hayata ve varlığa nasıl bakılır, iyi insan nasıl olunur,Erdemli toplumun nasıl kurulur, Dünya barışı nasıl sağlanır,adalete dayalı Dünya nasıl inşa edilir göster. Bunları yapmak için seni bütün bir hayatı yeniden okumakla görevlendiriyorum. Bu süreçte biz seninle birlikte olacağız bu nedenle ben bu okumayı tek başıma yapamam ben böylesi bir okumanın altında kalkamam bu işi nasıl yapacağım , nereden başlayacağımı bilmiyorum deme. Allah'a dayan sa'ye sarıl,hikmete RAM ol ve yürü!
Sayfa 382Kitabı okudu
İbrahim Suresi
47. Allah güçlüdür, kimsenin yaptığını yanına bırakmaz.
"Ve bize ne oluyorki Allahu Teâlâ'ya tevekkül etmiyelim. (güvenmeyelim, dayanmayalım) Ki bize yollarımızı muhakkak O (Allah) göstermiştir. Ve elbette bize yaptığınız eziyetlere sabrederiz ve tevekkül edenlerde ancak Allah'a tevekkül etsinler." (İbrahim Suresi'nden) -Mahmud Ustaosmanoğlu (k.s) / Efendi Hazretlerimizin Sohbetleri 4
Reklam
İbrahim Suresi
Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Allah, onları ancak gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.
Şuara Suresi
İbrâhim dedi ki İyi bilin ki âlemlerin rabbi dışında taptıklarınız benim düşmanımdır; O, beni yaratan ve bana doğru yolu gösterendir. Beni yediren ve içirendir. Hastalandığım zaman bana şifa verendir. Canımı alacak olan, sonra beni yeniden diriltecek olandır. Hesap günü hatalarımı bağışlayacağını umduğum yine O’dur.
24: Görmüyor musun, Allah nasıl bir misâl veriyor: O, güzel sözü, köklerini sağlam bir şekilde yerin derinliklerine salmış ve dalları göklere uzanmış güzel bir ağaca benzetiyor. 25: O ağaç, Rabbinin izniyle her zaman meyvesini verir durur. İşte Allah, düşünüp ders almaları için insanlara böyle misaller getirmektedir. İbrahim suresi
Saffat Suresi
İbrahim dedi ki; Ben Rabbime gidiyorum. O bana doğru yolu gösterecektir.
Reklam
4.cilt
3. “Bir selâm ile selâmlandığınız zaman siz de ondan daha güzeliyle selâm verin veya verilen selâmı aynen iâde edin.”  Nisâ suresi (4), 86 Âyet-i kerîmede geçen “tahiyye” kelimesinin Arap dilinde başka anlamları varsa da, İslâm’da selâm anlamına kullanılmıştır. Kur’an âyetleri bunu açıkça belirtir.
Hatırla o zamanı ki, biz Beytullah'ı insanlar için sevap kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir sığınak yaptık. Siz de İbrahim'in makamından bir Salat yeri edinin İbrahim ve İsmail'e şu sözü ulaştırmıştık "tavaf edenler kendine kulluk programına verenler, rüku-secde edenler için evimi temizleyin. Bakara suresi 125. ayette anlatılan Kabe trilyonlar yığarak küresel kapitalizmin kucağından inmeyen odaların giderek günah çıkardığı bir yer değildir. Kabe insanlığın renk sınıf ve tabaka farklı gözetmeksizin bir arada yaşayabildiği Emek merkezli ideal toplum anlayışına bir atıftır. Bu kıble yani hedef ifadesi ile misyonlaştırılmıştır. Kibleye yönelmek sadece bu hedefe yönelmek ile mümkündür. Bir Müslümanın kıblesi bu iken, bir ruhbanını kıblesi Beyaz Saray olabilir.
İbrâhim süresi 39.ayet
"Şüphe yok ki Rabbim her halde duayı işitiyor."
60/Mümtehine Suresi
4. Ancak İbrahim'in babasına: "Allah'tan olacak olana gücüm yetmez, fakat senin için bağışlanma dileyeceğim" sözü hariç. İbrahim'de ve onunla birlikte bulunanlarda sizin için iyi bir örnek vardır. Onlar halklarına şöyle demişlerdi: "Biz, sizden ve sizin Allah'ın yanı sıra kulluk ettiğiniz şeylerden kesinlikle uzağız. Biz, sizi reddediyoruz. Siz, ilahın yalnızca Allah olduğuna inanıncaya kadar bizimle sizin aranızda düşmanlık ve buğz devam edecektir. Rabb'imiz! Yalnız Sana dayandık, yalnız Sana yöneldik. Ve dönüş yalnızca Sana'dır."
Onlar dünya hayatını seve seve tercih ederler..(İbrahim Suresi:3.)
"Bu asrın bir hassası şudur ki: Hayat-ı dünyeviyeyi, hayatı bâkiyeye bilerek tercih ettiriyor. Yani kırılacak bir cam parçasını bâkî elmaslara bildiği halde tercih etmek bir düstur hükmüne geçmiş."
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.