"Bir başkasına bağlı yaşamak yürekler acısı ve belalı bir şeydir. Kendimiz ki en iyi, en emin sığınağımız odur, kendimiz bile güvenilir değiliz yeterince."
"Kendimiz sandığımızdan çok daha zenginiz; ama bizi oradan buradan alarak,dilenerek yaşamaya alıştırmışlar. Kendimizden çok başkalarından yararlanmaya zorlaştırmışlar bizi."