"Terazinin bir kefesinde kuvvet ve yetenek ve imkânlar,öteki kefesinde de istekler ve tutkular!İnsanlara hükmedenler ve hükmetmiş olanlar ve hükmedebilecek olanlar bu dengesizlikten yararlanır ve bu dengesizliği körükler ve kışkırtır."
"Sen,ben,biz..ve çınarlar,ardıçlar,sidiklişemeler ve kurbağalar ve bülbüller ve kediler ve sinekler..herkes ve bütün canlılar kendileri olarak büyürler ve kendileri olarak gelişirler.
Pişman olmak istemiyordu.Hiç istemezdi bunu: Aslını,astarını ve gerçek sebeplerini doğru dürüst anlayamadığı gururunun en tiksindiği şeydi pişmanlık.İnsanın kendi kendisiyle çelişmesinin,hatta, düpedüz kendini inkârının en küçültücüsü sayardı pişmanlığı.