282 syf.
·
Puan vermedi
·
31 günde okudu
Cemil Meriç’in kitabını okumaya başladığınızda ağır bir üslupla karşılaşacağınızın bilincinde olmanızı ve elinizin altında bir bilgisayar olmasını tavsiye ederim. Çünkü kitabın her sayfası bilgi, araştırma, düşünce ve fikirlerle dolup taşıyor. Her bir cümlenin derin manası ve bilgi ile dolu olması okuyucuyu düşünmeye teşvik ediyor. Bazı
Işık Doğudan Gelir
Işık Doğudan GelirCemil Meriç · İletişim Yayınevi · 20141,391 okunma
Fen'nin ve islâmiyetin ışıkları altında olmayıp da, yalnız zan ile konuşan felsefecileri, ilm adamı sanan ba'zı müslimânlar, bunların bozuk sözlerini, yazılarını, islâmiyyete uydurmağa uğraşıyor. (İhvân-us-safâ) gibi kitâblar, böyle çürük sözleri, âyet-i kerime ve hadis-i şerifler ile isbâta kalkışan câhiller tarafından yazılmışdır.
Reklam
İhvan-ı Safa için, bilgi saflaşmakdır; ilme uygun olarak yaşamak, saf olarak yaşamak. Ahlâk kaideleri, yaşanılan hayatla temaşa mebdei arasındaki uyuşmayı sağlar. Bu mebde nizam ve ahenktir.
Basra okulu, Abbasilerin koruması altında, en eksiksiz ifadesi Resäilu Ihvani's-Safa da [Ihvân-ı Safa Ansiklopedisi] bulunan ve ne filozofları ne de sofuları memnun etmiş görünen felsefe ile İslamiyet arasındaki uzlaşma teşebbüsü olan bu büyük reform hareketinin merkezi olmuştur.
282 syf.
·
Puan vermedi
Işık Doğudan Geldi!
Yıllar, öncesi ve sonrası, Eylül-2009/Ocak-2024 Sanırım kitap incelemesine geçmeden önce Cemil Meriç’in bendeki yerinden bir miktar bahsetmemin faydalı olacağını düşünüyorum. Tam olarak incelemesini yaptığım bu kitabı ilk 15 yaşımda elime almıştım. 15 yaş zaten bireyin ilk olgunluk belirtilerinin boy gösterdiği kendimizi en tepelerde gördüğümüz
Işık Doğudan Gelir
Işık Doğudan GelirCemil Meriç · İletişim Yayınevi · 20141,391 okunma
Pythagoras ve Pythagorasçılığı dinler veya kültler tarihi içinde değil de
Felsefe tarihi içinde ele almamızın ve anlatmamızın ne­deni, onların bu diğer kültlerden farklı olarak aynı zamanda bazı bi­limsel ve felsefi görüşlere, öğretilere de sahip olmalarıdır. Öte yandan Pythagoras ve Pythagorasçılık tarafından geliştirilecek olan bu yeni felsefe anlayışı yalnızca onlar arasında kalmayacak, daha sonra şu ya da bu ölçüde Ksenophanes, Empedokles, Sokrates, özellikle Platon, Plotinos, İslam dünyasında İhvan-ı Safa ve diğer birçok filozof ve fel­sefe okulunda da varlığını sürdürecektir.
Sayfa 163 - İstanbul Bilgi Üniversitesi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Özellikle İhvân-ı Safâ tarafından matematiğin, evrenin ahengini anlamaya yarayan bir anahtar olarak görülmesi, Müslümanlar arasında matematiğin sembolik anlamıyla da kullanıldığını gösterir. Bu sebeple Pisagor geleneğinin izinde birçok Yunan matematikçisi yetişmiş olup, bunların eserlerinden ulaşılabilenler tercüme edilmişlerdir.
Sayfa 134
İHVAN-I SAFA KARDEŞLİĞİ - İdeal Toplum
Anlatıldığına göre okyanusun ortasında, bir adanın tepesinde birçok açıdan nimetle donanmış bir kent varmış. Orası öyle güzel bir adaymış ki hem havası yumuşak hem huzur dolu hem de suyu tatlıymış. Adanın toprağı öylesine verimliy- miş ki birbirinden lezzetli meyveleri olan ağaçlarla doluymuş. Adanın hayvanları bile ilginçmiş. Hepsi de türlü türlü
Sayfa 126Kitabı okudu
352 syf.
9/10 puan verdi
Doğu’nun Sönmeyen Yıldızı Hayyam Yayınevi yazarımız
Şamil S. Zagitoviç
Şamil S. Zagitoviç
"1952de Özbekistan SSCBde Andican şehrinde doğmuştur. Bir Rus filozofu,tarihçi ve gazeteci olmaısnın yanı sıra toplum ve siyaset adamı aynı zamanda Tarih bilimleri kandidatıdır. ( Kandidat: SSCB de bir bilim payesidir).80'in üzerinde bilimsel makale yazmıştır. Bu kitabı
Doğu’nun Sönmeyen Yıldızı Hayyam
Doğu’nun Sönmeyen Yıldızı HayyamŞamil S. Zagitoviç · Etkin Yayınevi · 201815 okunma
---Ruhsal dünyamız o kadar karışık ki içinde çok az düşünce ve bilgi var. ---Tartıştığınız kişiyi asla ikna edemezsiniz. Siyaset Meydanı’nda hiç “Ben böyle düşünmemiştim, arkadaş doğru söylüyor. Ben hatalıymışım.” diyen birini gördünüz mü? Oradaki konuşmalar muhataba değil tribüne/izleyiciye yapılır. Tartışmada ikna tribünü iknadır, muhatabı
Reklam
İslam düşünürleri, mûsikî ile ilgili bilgi materyallerini de vahy süzgecinden geçirerek değerlendirdiler ve bunun sonucunda ortaya oldukça ihtişamlı bir İslam mûsikî düşüncesi formu çıktı. İslam mûsikî düşüncesi formu, el-Kindi, Farabi ve Ibn Sina gibi düşünürler ve İhvan-ı Safa gibi bir düşünce ekolünün katkıları sonucu, sözkonusu ihtişamına ulaştı.