benim benden başka efendim yok ve ruhum en değerli varlığım, özümdür.
o bana verilmedi ve benden alınamaz. bedenim doğum ve ölüme tabi olabilir fakat ruhum, yani özüm, bir ebediyet yolcusu. geçici ve fâni olan her şey ruhumun ve irademin boyunduruğu altındadır, yani benliğim için birer araçtır.
dikbaşlı ve kibirli görünmemin nedeni bu olabilir, çünkü maddeye tapanları küçümsememek, benliğime yapacağım büyük bir ihanet olur.
ne mutlu ruhlarını (özlerini) bilenlere.
"kendini bilenlere!"