Aşık olmanın zayıflık olduğuna inanıyordu. Burada söylemem gerek ki pek çok insan aşık olduğunda zayıf hisseder; bu bir raddeye kadar doğrudur da. Eğer aşıksak nazik olmamız gerekir ve başka bir insana duyduğumuz ilgi bizi örselemeye açık hale getirir. Yalnızca üstünlük amacı. “ Asla zayıf olmamalıyım, asla korunmasız olmamalıyım,” olan biri aşkın karşılıklı bağımlılığından kaçacaktır. Böylece insanlar aşktan uzak durmaya eğitimlidir ve aşk için de hazırlıklı değillerdir. Aşık olma tehlikesi hissettiklerinde sıklıkla durumu alaya aldıklarını görürüz. Gülerler, şakalar yaparlar ve tehlikeli gördükleri insanla alay ederler. Bu sayede zayıflık duygusundan kurtulmaya çalışırlar.