Dikkat ederseniz kitabının bizlere sunduğu, bilgi değil ilimdir. Çünkü Bilgi, bazen insanlıpa zulmedebilmekte iken, ilim insanın faydasına olandır. Çünkü ilim merhametli ve adildir. Misal ile açıklayacak olursak, atom bombası bir bilginin mahsulüdür. Bu bilgi ilim olsaydı eğer insanları katlettirmezdi. Bilgi insanlığın faydasınaysa ilim olur. Çünkü ilim, Ruh ve vicdan sahibidir.
Çünkü Bizler bir bakıma Necip Fazıl üstadın deyimiyle "güneşi ceketinin astarı içerisinde kaybetmiş marka Müslümanlarınn günahını çekiyoruz" kim var denilince dibe köşeye saklanan ve Bana ne diyen pısırıkların vebalin ödüyoruz. Batının jelatinli sözlerine kanan rakam, makam, Madam, Şaşkınlarının gafletleri yüzünden Bedel ödüyoruz.