Türkiye Cumhuriyeti'nin , özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum:Batı senden,Türk'ten çok gerideydi.Manada , fikirde,tarihte bu böyleydi.Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa,ey Türk Çocuğu,o kabahat da senin değil,senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur.Şunu da söyleyeyim ki,çok zekisin!..Bu belli.Fakat zekanı unut!..Daima çalışkan ol!