Herkesin kendi fikri kendine yetiyordu; herkes sanki evrenin gerçek merkeziymis gibi davranıyor,diğer bütün merkezlerle olan birlikten kendini uzak tutarak bağırıp çağırışıyordu.
Insanın hayal gücü geliştikçe ölüm korkusu da artmış olmalı. Zamanla bu korkuyu karanlığa yansıtıp kafasında cinler, periler kurmaya başlamış da olabilir.