Aslında saadet o kadar büyük ve o kadar küçük bir şeydir ki buna eren bazı kimseler kendilerinde bunun varlığından haberleri bile yoktur. Onu kendine mahsus olanlara aykırı şekillerde düşünüp aramakla onu durmadan bozarlar.
Meğerse Âdemoğlu hileden ibaretmiş. Dost vasfına müstahak iki fert bulmak hemen hayal görünüyor, bu kelime manasız boş bir söz gibi kalıyordu. Bu kadar düşmanca davranan insanların nasıl olup da birbirini mahvetmeyerek asırlardan beri bir arada yaşayabilmiş olduklarına şaşırdım…
İnsanların yapısı henüz her hakikati hazmedebilecek derecede gelişmemiştir. Lakin hakikati görenler, kendi zararlarına da olsa onu yapmaktan çekinmeyerek işleriyle uğraşmaktan geri kalmamalıdır.