📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Dazai'nin okuduğum 3. kitabı. Dazai; genellikle kitaplarında varoluş, yalnızlık, birey ve toplum çatışması vb. sorunlara yer verir. Bu kitabı da aynı şekilde. Roman, Japonya'nın savaş sonrasında geçiyor. Bu yüzden bir yandan da savaş sonrasındaki toplum ve değişiklikler de arka planda anlatılıyor. Babası ölünce, ailecek ekonomik, psikolojik ve daha birçok şekilde çektikleri sorunu ailenin kızı olan Kazuko'nun gözünden okuyoruz. Romanda yine diğer okuduğum romanlarındaki gibi Dazai; hayata, dünyaya ve topluma olan bakış açılarını karakterler üzerinden yer vermiş. Bu romanda da yine hayatı, her şeyi sorguluyoruz. Şahsen ben Dazai'nin kitaplarının en çok bu yönünü seviyorum.
Depresif ama bir o kadar da etkileyici bir roman. Kitaplarının bu kadar depresif olması, Dazai'nin kendi yaşadıklarından kaynaklanıyor aslında. Kitaplarını okumadan önce bir biyografisini okumanızı öneririm. Ayrıca kötü bir ruh hâlindeyseniz okumanızı da pek önermem. Ben Dazai'nin kitaplarını çok seviyorum. Diğer kitaplarını da okumaya devam edeceğim. Okuduğum 3 kitabı arasından en çok bunu beğendim. Tavsiye ederim ve çok beğendim.
Batan GüneşOsamu Dazai · Olvido Kitap · 20214,550 okunma