Zülfü Livaneli’nin okuduğum ilk kitabı Son Ada olmuştu.Kitap çok güzel,duru bir anlatıma sahip olmakla birlikte çok akıcı da.Okuru içine çekmeyi de çok güzel başarmış.Kendinizi orada bir ada sakini gibi hissediyorsunuz adeta.Olmuşlara, olanlara kızıyor, heyecanlanıyor, hayrete düşüyor, merak ediyorsunuz. İçinde barındırdığı özel mesajlar, toplum sınıf benzetmeleri, modellemeler de mevcut bence. Derinlerde mesaj da barındırıyor diye düşünüyorum. Bir an önce bitirme isteği duyuyorsunuz. Herkesin okumasını ve bir adalı hissetmesini tavsiye ederim.