“Hayat bölüşülür, erkek de, kadın da paylarına düşeni bilirler. Bilirler, razıdırlar, böylece mutlu olmaktadırlar.
Paylaşmak, birlikte yaşamaktır. Bölüşmek ise, ayrı ayrı egemenlik adacıkları edinmek. (Sözcük anlamlarıyla değil, yaşama biçimleriyle kullanıyorum.)
Paylaşmak eyleminde ‘benim’, ‘bana ait’ deyimlerinin yeri yoktur.
Bölüşmede ise ‘o benimdir’ ‘şu da senin’.
‘Paylaşmayı’ öğrenememiş insanların yaşama biçiminde ‘bölüşme, bölünme’ kaçınılmaz olur.”