Ey Thebaililer, yurttaşlarım! O zorlu bilmeceleri çözen Oidipus'un haline bakın! Çok kudretli bir insandı. Onun mutluluğu bu kentte hangi vatandaşı imrendirmemişti? Şimdi ne kadar korkunç bir felaket kasırgasıyla sürüklendiğini görün! Onun için son gününü görmeden hiç kimseye mutluluğa ermiş demeyin!..
Ey Laios'un evladı,
Hiç görmeseydim seni!
Doğruyu da söylemeli:
Daha dün hayata kavuşturmuştun beni,
Bugün de ölüm getiriyorsun bana,
Ağla gözlerim ağla!
Ey insanoğulları!
Ömrünüz bence bir hiç.
Kim ermiş bu dünyada
Özlenen mutluluğa?
Hayal mutluluk denilen;
O da sönüverince
Anlar gerçeği insan.
Talihsiz Oidipus!
Gördükten sonra senin
Yaman alınyazını
İnanmam artık
İnsanların mutluluğuna...