Bir şeye uzun bir süre göz dikince duyulan keskin acı, birdenbire içimi kapladı ve beni şu bilinçli düşünceye sürükledi: Sen insan değilsin... Sen herhangi bir toplumsal çevre içinde bulunamayacak bir varlık, insanlıkla ilgisi olmayan bir yaratıksın.
Okumadan önce inanılmaz ön bilgi gerekiyor, zorlamayan kelimelere sahip ama düşünce akışı çok karmaşık. Evola'nın beğenmediğim tek yanı cümlelerinde inanılmaz "havalı" şeyler söyleyebilmeye çok yaklaşıp çoğu zaman yarıda bırakması.