Doğulu'da kuşku bir tür habis ur, bir dimağ hastalığıdır. İnsanı tedirgin, huzursuz küstah kılar; hiçbir Batılının anlayamayacağı şekilde, aynı anda hem inanır, hem de kuşku duyar.Nasıl ikiyüzülük batılının şeytanıysa doğulunun da şeytanı budur.
Doğru dürüst bir temelimiz yok. Bu ülke çağdaşlaştıkça dert artacak. Geçmişte 18. yüzyılda zulüm ve adaletsizlik ortalığı kasıp kavururken, gözle görünmez bir güç bunları dengelerdi. Şimdi her şeyin bir yankısı var. Çıkan ses zararsız olabilir ama yankı daima kötüdür.