Kendine "merhamet" etmek, insanın kendi kendisine verdiği bir hediyesidir; insanın kendisinden aşırı taleplerde bulunmaması, en azından bunu sürekli yapmaması anlamına gelir bu. Hatta arada bir, eleştirel tefekküre ve kendini sorgulamaya ayak direyip, yapıp ettikleri için kendini övmeli, ötekiler bunu ihmal ettiğinde daha da fazla övmelidir.
İnsan kendisini sadece zorlamamalı ve ha bire kendi kendisine meydan okumamalı, kendine nazik ve şefkatli de davranmalıdır, kendisini sadece gayrete getirmeyip, sadece zahmete koşmayıp, gayretinin meyvelerinin tadına varmayı da bilmeli, bir çabasının karşılığı olarak kendine bir hoşluk da yapmalıdır.