Asrın Kar

Bir sorum var.
Bir şey sormak istiyorum. En azından son zamanlarda kafamı kurcaladığı için dile getirmek istedim. Peşin söyleyeyim, kimseyi eleştirmiyor sadece anlamaya çalışıyorum. Farazi olarak söylüyorum, en az 30-40 gibi fazla sayılabilecek sayıda -hakkı verilerek- inceleme yapılan kitaba, üç-beş cümlelik inceleme(?) neden yapılıyor? “Kitap böyleydi, şöyle ilerledi, sonu tatmin etmedi, okumaya değebilecek bir kitap” benzeri bir inceleme(?) neden? Sizce bu hakkı verilerek yapılan bir inceleme mi oluyor? Bu kısımın suistimal edildiğini düşünüyor musunuz? Tekrardan altını çizeyim, amacım eleştirmek değil öğrenmeye ve anlamaya çalışmak. İyi geceler, keyifli okumalar...
1000Kitap
Asrın Kar
Belirttiğiniz şekilde yani "beğendim/beğenmedim" gibi sadece kişisel görüşe odaklı bir inceleme benim için nitelikli değil. Ama genel bir kitle "aaa herkes beğendim, tavsiye ederim yazmış, o zaman bende bunu listeme alayım, okuyayım" diyorsa, o zaman o tarz bir inceleme nitelikli sayılır. Orta yollu bir cevap gibi oldu ama maalesef genel nasıl bakarsa duruma sistem öyle işliyor.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bir sorum var.
Bir şey sormak istiyorum. En azından son zamanlarda kafamı kurcaladığı için dile getirmek istedim. Peşin söyleyeyim, kimseyi eleştirmiyor sadece anlamaya çalışıyorum. Farazi olarak söylüyorum, en az 30-40 gibi fazla sayılabilecek sayıda -hakkı verilerek- inceleme yapılan kitaba, üç-beş cümlelik inceleme(?) neden yapılıyor? “Kitap böyleydi, şöyle ilerledi, sonu tatmin etmedi, okumaya değebilecek bir kitap” benzeri bir inceleme(?) neden? Sizce bu hakkı verilerek yapılan bir inceleme mi oluyor? Bu kısımın suistimal edildiğini düşünüyor musunuz? Tekrardan altını çizeyim, amacım eleştirmek değil öğrenmeye ve anlamaya çalışmak. İyi geceler, keyifli okumalar...
1000Kitap
Asrın Kar
Kişinin incelemeye bakış açısına bağlı bir durum bence bu. Nacizane fikrim eser hakkında kısa bir bilgi verilebilir ve beğenilen ya da beğenilmeyen noktası vurgulanabilir. Ancak nasıl kısacık bir inceleme, incelemeye bakarak kitabı okumaya karar verecek bir kişiyi olumsuz etkiliyorsa; upuzun ve detaylı bir inceleme de bazı zamanlar kitabı okumayı düşünen bir kişiye bir nevi kitap özeti niteliğinde olabiliyor ve daha kitabı okumadan kitaptan soğutuyor. Kısa ya da uzun olması değil nitelikli olması daha önemli incelemenin sanırım.