İnsanın umudunu kırıp inancını yok eden, içine geçmiş yüzyılları sığdırıp gelecek yüzyılları şimdiden acıya boğan haksızlık acısı böyle geçmişti. Yazarak. Ve ancak yazarak geçebilirdi.
... insanın acıyı yazmakta ve anlatmakta hep eksik kalacağını ve bu eksikliğin kısa insan ömrünün hayrına olduğunu farkettim... Acının cahili kalmak ne güzel olurdu...