Butimâr

Butimâr
@kbr_akca
Kolay bir hayat için dua etmeyin, zor bir hayata dayanmak için güç dileyin.
"...Yalancı dogmaları öldürmek, bunları kullanarak yaşayanları dağıtmak ancak bilgi sayesinde mümkün olabilirdi. Tarlalardan alınan ürünler gibi beyinlerin gelişmesi de bilgiye bağlıydı. Bilgi maddi ve manevi bütün büyük servetlerin kaynağıydı. Hayır! Mutluluk hiçbir zaman cehalette olmamıştı, bilgideydi mutluluk. Mutluluk sadece maddi ve manevi sefaletin korkunç tarlasını geniş ve bereketli topraklara çeviren bilgideydi. Bu topraklardan gelen zenginlikler yıldan yıla ancak bilgi sayesinde artabilirdi."
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·704 syf.··
2021 11. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2021 15:06
Gerçeği bulmaya kendini adayan bir öğretmen, içinde bulunduğu cahil, bilgisiz, korkak, kilise ve papazların kölesi olmuş bir toplumun etkisinde kalmadan akla, mantığa uygun bir şekilde arkadaşı Simon'un kurtuluşu için elinden gelen her şeyi hatta daha fazlasını yapmaya çalışan bir öğretmen (Marc). Arkadaşının masum olduğundan hiç şüphesi yok ama ne yazık ki papazların halkın üstünde kurdukları otorite yüzünden herkes papazların ağzından çıkan her kelimeye körü körüne inanıyorlar. Araştırma gereği bile duymadan bağnaz bir tavırla kiliseyi takip ediyorlar ve ona tapıyorlar. Marc bu baskıcı ortamda elinden gelen her şeyi yapmaya çalışıyor ve bunu yaparken de çok büyük acılar çekiyor ama davasından vazgeçmiyor. Gerçeğe ve adalete bu kadar aşık bir adam geç de olsa verdiği mücadeleyi kazanıyor...
GerçekEmile Zola · Kırmızı Yayınları · 2015817 okunma

Butimâr

, bir kitap okudu
Puan vermedi·704 syf.··
26 günde okudu
·
2021 11. kitabı
Emile Zola
9/10 · 817 okunma
"Acı çekmek hiç önemli değil, önemli olan bu acının bizi kör ve kötü insanlar haline getirmemesi. Bizim acı çektiğimizi kimse bilmeyecek; hatta başkalarına karşı daha iyi, daha anlayışlı ve daha şefkatli davranacağız. Bu dünyadaki acıları eksiltmek için daha çok çaba harcayacağız..."
''...Evet itiraf etmemiz gerekir ki acı ebedi olacak ve hiçbir zaman kaybolmayacaktır bu dünyada. Acı içimizdedir ve hiç kuşkusuz bizim bilemediğimiz bir işlevi vardır. Zavallı kalplerimiz her zaman kanayacaktır. Bütün sağlığımıza ve sağduyumuza rağmen tutkulu anılarımızda tırnaklarımızla yırtacağız bu kalpleri. Ve bu acı belki de bize mutluluğumuzu tanıtan ve tattıran bir araçtır."