Merhamet insanın kendine olan öz saygısıdır.Kalbî ile bağını koparan tehlikeli zararlı ve sinsi bir yaratığa dönüşür. O insandan herkese ve herşeye zarar zarar gelir.
Kalpleri dağınık olanların akılları birleştirilmez. Batı medeniyetinde rasyonalizm dediğimiz akılcılık ilkesiyle sorunun çözüldüğü iddia edilse de sonrasında bunun büyük bir sorun yarattığı görülmüştür.Bu sorunda insanın sadece kendini akıl ile tamamlayamadığı mutlaka akıl ile kalbin bir ilişkisinin olmasının zorunluluğudur.Insan olarak hiçbiriniz bir makina değiliz ve hiç birimiz bir makinanın parcasıda değiliz. Parçası olduğumuz evrende aklımızla olduğu kadar kalbimizle de varız. Sadece aklımız yeter anlayışı ile insanın duyguları törpülemiş, kalp ile olan ilişkisi zedelenip gerçek alemle olan bağı koparilmistir.