İmam Câfer-i Sâdık ise şunu söylemiştir: "Dilinizi kullanmaksızın çocuklarınızı iyiliğe çağırın. Böylece çocuklarınız sizden takvâ, çalışkanlık, namaz ve iyilik görsün ve sizi örnek edinsin."
Allah Resulü (sas) bu hususta şöyle buyurmuştur: "Âdemoğlunun öldüğü zaman amel defteri kapanır ancak şu üç kişi müstesna: Geride bırakılan sadaka-i cariye, faydalanılacak ilim, sâlih bir evlat..." [Müslim, "Vasiyyet", 14] Sahabe ile aramızda bir fark var: Biz bu hadisi duyunca: "Allah'ım üçünden biri olsun yeter." diyoruz, sahâbe ise: "Allah'ım üçü de olsun yetmez." diyor. Çünkü onlar, sevaba doymayan bir nesildir. Zaten böyle olduğu için onların ufukları büyük, hedefleri âli... Bu adımları ve güzellikleri bizlere de örnek olsun inşallah..