Her nesil hep daha ileriye gidildiğini, ilerlemenin kaçınılmaz olduğunu düşünme eğilimindedir fakat gerçek şu ki, tarih kendini tekrar eder. Ancak çoğu insan bunu görecek kadar uzun yaşamaz.
Gözlemciler çoğunlukla şaşırıyorlar, sonra etkileniyorlar ama daha sonra tepkileri sıklıkla büyülenmeye ve merak etmeye ya da korkuya ve dehşete dönüşüyor.